Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reedukace není doučování

Reedukací je označován soubor speciálních pedagogických postupů, metod zaměřených na rozvoj porušených funkcí potřebných pro čtení, psaní a počítání i na rozvoj percepčně motorických funkcí u dětí. Při reedukaci učitel vychází z kvalitní diagnostiky, z aktuálního stavu a projevů. Aktivity by pro děti měly být přitažlivé, důležitou roli hraje motivace a pochvala, na chyby se neklade důraz, dítě je na ně upozorňováno mimochodem. 
S reedukací, pokud je potřebná, by se mělo začít u dítěte co nejdříve. Vždy se začíná se smyslovými cvičeními, která tvoří podklad poruch učení. Stejný postup se doporučuje rodičům, pokud reedukační cvičení provádějí s dětmi doma.

Účastníci semináře se dozvěděli spoustu dalších informací. Paní lektorka Mgr. Šárka Pantůčková se věnovala kromě teorie také praktickým aktivitám, přivezla na seminář různé pracovní listy, zajímavé pomůcky a hry. Paní učitelky odcházely ze semináře spokojené a těší se na další semináře.web.jpg